Aktualności
Trigon z nową tożsamością – rebranding i strategia Beyond Investment Banking

Trigon, wiodąca grupa finansowa zajmująca się bankowością inwestycyjną przeszła rebranding, w ramach którego wdrożona została nowa tożsamość strategiczna organizacji, w tym nowy slogan firmy Beyond Investment Banking. Procesowi towarzyszyło również opracowanie nowej identyfikacji wizualnej, aktualizacja komunikacji marketingowej oraz powstanie całkowicie nowej strony www. Za obsługę procesu rebrandingu odpowiedzialne było studio komunikacji i designu Leniva° Studio.
Trigon to niezależna i jedna z wiodących polskich grup finansowych, specjalizujących się w bankowości inwestycyjnej. W jej skład wchodzi m.in. Trigon Dom Maklerski, założony w 1989 roku. Firma od początku swojej działalności odgrywa aktywną i znaczącą rolę w kształtowaniu polskiego rynku kapitałowego. Z początkiem nowego roku grupa przeszła gruntowny rebranding, obejmujący nowy tagline oraz odświeżoną identyfikację wizualną. Również komunikacja marketingowa oraz strona internetowa organizacji stworzone zostały na bazie nowej tożsamości strategicznej. Wdrożone zmiany są odbiciem bieżącej, silnej pozycji grupy w sektorze finansowym na rynku CEE oraz mają jej pomóc w budowie jeszcze większej świadomości wśród obecnych i potencjalnych klientów oraz wesprzeć ją w przyszłym rozwoju.
– Rebranding Trigon to nie tylko zmiana wizerunku, to odzwierciedlenie naszej ewolucji. Przez lata zdobyliśmy zaufanie klientów poprzez naszą wiedzę i zaangażowanie oraz indywidualne podejście do każdego klienta, wychodzące daleko poza ramy standardowej obsługi. Podkreśla to nasze nowe hasło „Beyond Investment Banking”, w którym zawarliśmy wszystkie nasze wyróżniki, tj. wychodzenie poza bieżące potrzeby i dostarczanie kompleksowych, zorientowanych na klienta rozwiązań, przekraczając jego oczekiwania. Nowy wizerunek doskonale wyraża nasze wartości – mówi Andrzej Sykulski, Co-Founder, Managing Partner Trigon.
Usługi na światowym poziomie
Ostatnie miesiące były dla Trigon niezwykle intensywne, a zarazem bardzo udane pod kątem biznesowym. Firma doradzała i brała udział w najciekawszych oraz niezwykle wymagających transakcjach. Była m.in. wyłącznym doradcą finansowym CVC Capital Partners przy przejęciu Comarch, jak również doradzała spółce TTS Europe przy nabyciu pakietu mniejszościowego Asseco Poland. Brała ponadto udział w dwóch głośnych debiutach na GPW – sieci sklepów Żabka oraz polskiej firmie medycznej Diagnostyka. Trigon uczestniczył również w dużych projektach związanych z obligacjami, wspierając spółkę P4 (właściciela sieci Play) w emisji zielonych obligacji o wartości 700 mln PLN.
– Posiadamy unikatowe kompetencje, dzięki którym konkurujemy z największymi globalnymi podmiotami, odnosząc ogromne sukcesy. Jest to możliwe, ponieważ potrafimy nasze usługi świadczyć na światowym poziomie równocześnie dostarczając znacznie lepsze zrozumienie lokalnego rynku i długoterminowych potrzeb naszego klienta. To z kolei przekłada się na długofalowe relacje i zaufanie klientów. Dlatego potrzebowaliśmy nowej identyfikacji wizualnej, która z większą precyzją podkreśli nasze kompetencje i wartości – dodaje Andrzej Sykulski.
Rebranding odzwierciedlający profesjonalizm i zorientowanie na klienta
Nowy wizerunek Trigon jest wizualnym wyrazem zmian sięgających daleko poza aspekty estetyczne. Stanowi on integralną część strategii firmy, której fundamentem jest dążenie do doskonałości oraz głębokie zrozumienie potrzeb klientów. To podejście pozwala efektywnie reagować na dynamicznie zmieniające się realia rynkowe, zapewniając najwyższy poziom ekspertyzy i komfortu współpracy w podejmowaniu strategicznych decyzji.
– Odświeżenie wizerunku w przypadku marki Trigon to urealnienie i oddanie jej esencji. Poprzednia identyfikacja była spójna z klasycznymi standardami branży, ale nie oddawała tego, jak faktycznie działa zespół Trigon. Wizualnie eksponujemy filary, na których opiera się ten brand: koncentracja na potrzebach klienta, dążenie do perfekcji oraz dogłębne zrozumienie potrzeb i wyzwań – tłumaczy Lena Mitkowa z Leniva Studio
Nowe logo oddaje ducha marki Trigon
W sercu nowego wizerunku Trigon leży uproszczone i dynamiczne logo, które odzwierciedla zarówno siłę, jak i elastyczność marki. Ponadczasowa typografia, przejrzystość i czytelność marki oddają jej istotę. – Rebranding Trigon to hołd dla szwajcarskiego designu – minimalistyczny, ale mocny w przekazie. Zamiast nadmiaru postawiliśmy na esencję: wizja, niezależność, innowacja. Nowa tożsamość jest czysta i precyzyjna, zorientowana na przyszłość. Trigon działa skutecznie, bez zbędnych ozdobników, a ten krok to zapowiedź kolejnych wielkich osiągnięć. – wyjaśnia Neon Neonov Mitek, art director Leniva Studio i dodaje: Odświeżona marka sygnalizuje, że Trigon rozwija się, by sprostać najwyższym standardom, podejmując współczesne wyzwania z elastycznością i zaangażowaniem.
Na całość zmian składają się także przeprojektowanie materiałów do komunikacji z klientami oraz przygotowanie całościowej komunikacji wizualnej online, w tym całkowicie nowej strony internetowej oraz spójnego z opracowaną identyfikacją wyglądu LinkedIn Grupy Trigon.
Studio komunikacji i designu Leniva° Studio było odpowiedzialne za cały proces rebrandingu Grupy Trigon, od przygotowania koncepcji nowej tożsamości, po opracowanie logotypu oraz stworzenie nowej strony www. W skład zespołu projektowego, po stronie studia, wchodziły następujące osoby: Lena Mitkowa (strategia), Neon Neonov (art direction), Kamil Przybyła (brand design), Katarzyna Jasińska (implementacja), Michał Witucki (UX/UI/Wdrożenie serwisów internetowych).